مشتری محترم لطفا موارد مذکور در این صفحه را به دقت مطالعه نموده تا با شرایط و قوانین ارسال فروشگاه آریا چرخ آشنا شده و با علم و اطلاعات کافی نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید. توجه داشته باشید که ثبت سفارش در سایت ما به منزله مطالعه این موارد و موافقت کامل و بدون قید شرط با آنها است.
تعاریف کلی
مطابق قانون تجارت الکترونیک وبه منظور شفاف سازی اطلاعات و برداشت مشترک از واژه های به کار رفته در توافقات ذیل الذکر، تعاریف کلمات مندرج در متن قوانین به شرح زیر تعریف می شوند.
فروشگاه: فروشگاه اینترنتی آریاچرخ به عنوان فروشنده. سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی آریاچرخ به آدرس www.Arya-Charkh.ir محتوای سایت : کلیه اطلاعات من جمله قیمت،متن،عکس،فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در وبلاگ. کاربر میهمان: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت آریاچرخ شده باشد، کاربر میهمان تلقی میشود. عضو: هر شخص حقیقی که بنا بر مشخصات هویتی قابل استناد به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.(عضویت اشخاص حقوقی صرفا از طریق عضویت نماینده حقیقی مجاز شخصیت حقوقی امکان پذیر خواهد بود). مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید مینماید. سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و با تکمیل فرآیند سفارشگذاری در سایت، قصد خرید آنها را اعلام مینماید. استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن در لحظه کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی
مراحل ثبت سفارش وخرید کالا :
ثبت سفارش و استعلام: با توجه به آنکه موجودی کالاهای سایت و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید ابتدا لازم است مشتریان محترم استعلام قیمت و موجودی نمایند.
ثبت سفارش بدون نیاز به عضویت و از طریق تماس با فروشگاه به شماره : 09104882500 امکان پذیر است. کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمیباشند. اما توصیه آریاچرخ انجام ثبت نام است که مزیت آن این است که علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمیباشید، میتوانید از آخرین اخبار و تخفیفات پلکانی و پیشنهادهای خرید خوب مطلع شوید.
با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد سایت، به سایت اختیار میدهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.
مشتریان در هنگام ثبت سفارش میبایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، آریا چرخ جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند .همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر ارائه نماید. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی میشوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در آریا چرخ در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر می باشد.
کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت آریاچرخ به وسیله ارسال کد سفارش و پیش فاکتور سیستمی از طریق ایمیل، در پروسه بررسی قرار میگیرند. خرید شما از آریا چرخ برای ما افتخار است و تیم ما سعی خود را در تحویل کالا خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد اما چنانچه موجودی کالا در آریا چرخ حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد. حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای آریا چرخ محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
در صورت بروز مشکل مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری از خرید ، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی ) واریز خواهد شد.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت آریا چرخ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای آریا چرخ محفوظ است. بدیهی است آریا چرخ در اسرع وقت وجه دریافتی را به پرداخت کننده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری(اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی) واریز و عودت مینماید و مشتری با خرید از سایت آریا چرخ از این امر و کلیه قوانین آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.
از آنجا که آریا چرخ یک وب سایت خرده فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، آریا چرخ مجاز است پیش از ارسال سفارش مشتریان ابتدا بررسی نموده و در صورت تایید، امکان فروش کالا اعلام می شود. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را با تایید فروشگاه نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران تایید تکمیل سفارش خود را از طریق تماس تلفنی با فروشگاه و یا تماس واتس آپ دریافت کنند و بدیهی است که آریا چرخ هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است یا پروسه سفارش تکمیل نشده و تکمیل وجه نشده ، ندارد.
از آنجا که موجودی انبار ما مرتب در حال تغییر است، ثبت سفارش و تکمیل سبد خرید تا قبل از پرداخت وجه به معنای وجود کالا و قطعیت قیمت کالا (با توجه به تغییر قیمت ها) نیست و هیچ حقی را برای خریدار ایجاد نخواهد کرد و فقط وفقط به معنای سفارش یک کالا برای مشتری است که در ادامه با قطعیت یافتن سفارش از جانب آریا چرخ به معنای تکمیل پروسه خرید و قطعیت آن خواهد بود . بنابراین توجه داشته باشید که ثبت سفارش به معنای فروش و ایجاد بیع نمی باشد و فقط درخواست تهیه و ارسال کالا است که در ادامه با تایید آریا چرخ و واریز وجه از جانب مشتری محترم قطعیت خواهد یافت
مراحل وشیوه های ارسال و هزینه آن :
پس از پردازش سفارش و تحویل به حامل، زمان تقریبی تحویل سفارش ارسالی بسته به محدوده جغرافیایی و مقصد سفارش متغیر است. (لازم به ذکر است در مناسبتهای خاص و روزهای پایانی سال سفارشهای ارسالی ممکن است به دلیل وجود ترافیک در سرویسهای تیپاکس و پستی با کمی تاخیر به دست مشتریان برسد). در صورتی که منتظر دریافت سفارش خود از طریق سرویس پست هستید، میتوانید مرسوله خود از طریق سایت شرکت حامل رهگیری کنید.
توجه: در مواردی که ارسال توسط شرکت تیپاکس یا پست انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در بازه زمانی اعلام شده و ارسال کد پیگیری از طریق ایمیل برای مشتری می باشد. در این موارد فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد. در این موارد و به منظور احتیاط بیشتر، فروشگاه کالا را تا سقف ممکن بیمه می نماید (در صورتیکه شرکت مربوطه بیمه ارسال داشته باشد) تا نگرانی از بابت خسارت احتمالی برای مشتریان وجود نداشته باشد.
مدت زمان تحویل کالا از جانب ما به حامل بین 2 تا 5 روز کاری خواهد بود.
پرداخت درمحل: امکان پرداخت در محل نیز مقدور است با قبول شرایط زیر:
- مبلغ 10 درصد سفارش به عنوان بیعانه و قطعیت خرید از شما دریافت خواهد شد. (این مبلغ از کل سفارش کسر شده و قابل عودت نیست)
- هزینه ارسال مرسوله مطابق تعرفه شرکت حامل محاسبه شده و در هنگام تحویل کالا از مشتری دریافت خواهد شد.
- در مورد دوچرخه مبلغی که در سفارش شما به عنوان ارسال محاسبه میشود مربوط به هزینه مونتاژ و بسته بندی خواهد بود. در مورد سایر محصولات این مبلغ مربوط به بسته بندی است.
- در شیوه پرداخت در محل مبلغ 1درصد از جمع کل باقیمانده فاکتور به عنوان هزینه از جانب شرکت حامل به مبلغ فاکتور اضافه خواهد شد.
توجه : پیشنهاد ما برای حمل دوچرخه استفاده از روش تیپاکس میباشد، زیرا از آنجا که قوانین و مقررات شرکت پست حداکثر حجم مرسولات 100 سانتی متر (1 متر) می باشد لذا در برخی موارد بسته به نوع کالا و صلاحدید فروشگاه برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی، ارسال محصولات بزرگ مثل دوچرخه مطابق صلاحدید فروشگاه از دو طریق خواهد بود: 1 .طی 2 بسته صورت خواهد گرفت که یک بسته شامل چرخ های جلو عقب و بسته دیگر سایز ملحقات دوچرخه است. 2. طی یک بسته به صورت نیمه مونتاژ همچنین مد نظر داشته باشید که دوچرخه ها بنا بر انتخاب شما در صورت امکان نیمه مونتاژ (با دریافت هزینه) یا بصورت قطعات منفصله CKD به دست شما می رسند. (این نکته قابل ذکر است که برای برخی از محصولات امکان مونتاژ موجود نیست). در مواردی که به هر علت امکان ارسال سفارش با حامل مورد نظر مشتری فراهم نباشد فروشگاه حق خواهد داشت تا به صلاحدید خود با حامل دیگری سفارش را ارسال نماید.
مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.
در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا تیپاکس انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل و عیب در کالا میبایست طی تماس فوری با آریا چرخ اشکال اعلام شود و با هماهنگی فروشگاه صورتجلسه خسارت با شرکت متصدی حمل بار انجام شود.
مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود). در صورت وجود هر گونه مشکل حتما از تحویل گرفتن کالا خودداری نموده و اقدام به تنظیم صورتجلسه خسارت از طریق حامل نمایند. توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.
در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست، تیپاکس و یا باربری، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور تحویل و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد.
چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید. آریا چرخ همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد.
طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید؛ پس از تحویل ظاهری، مشتریان محترم تا ۷ روز فرصت خواهد داشت تا کالا را از نظر فنی بررسی نماید. در صورت وجود هر گونه مشکل فنی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه ، مطابق قانون تجارت الکترونیک ، کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین طلایی تعویض می گردد.
توجه : چنانچه مشتری محترم به هر علت از تحویل گرفتن کالا سفارش گذاشته شده در فروشگاه ما، امتناع کند و یا در صورت عودت کالا به هر علت به غیر از موارد معیوبی و مورد پذیرش فروشگاه، هزینه حمل رفت و برگشت کالا به عهده خریدار محترم خواهد بود.
توجه : چنانچه مشتری محترم هر شیوه حملی به غیر از تیپاکس و پست را درخواست کرده و مورد پذیرش قرار گیرد، هزینه ارسال به صورت پسکرایه از ایشان دریافت خواهد شد. مبلغی که خریدار در فاکتور به عنوان هزینه ارسال پرداخت شده به منظور جابجایی تا دفتر، انبار واسط حمل در نظر گرفته میشود.
توجه: عودت کالا خریداری شده توسط مشتری فقط در صورتی ممکن خواهد بود که کالا درخداستی مشتری با کالای تحویلی مغایر باشد.
توجه: در صورت مشاهده هر گونه مشکل در جنس لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید. هر گونه عمل یا دست بردن در محصول امکان بازگشت یا تعویض را از بین خواهد برد.
- از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش جداً، خودداری کنید.
- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بستهبندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
- برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)
محتوای سایت
آریا چرخ نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه و تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکتهای سازنده محصولات انجام می نماید. لازم به ذکر است آریا چرخ تضمین نمیکند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. لذا حتما قبل از ثبت سفارش و نهایی کردن آن در مورد مشخصات کالا مطمئن باشید اگر محصول ارائه شده توسط آریا چرخ دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و عدم معیوب بودن ظاهری یا کارکرد کالا مطابق نظر آریا چرخ است. وب سایت آریا چرخ هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحههای سایت خود و یا لینکهای مرده نمیپذیرد. سروﻳسهای سایت آنگونه که هست ارائه میشود و سایت آریا چرخ تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.
مسئولیت سایت و کاربران
هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است. فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.