اخبار دنیای دوچرخه

کشورهایی که بیشترین تعداد دوچرخه سوار را دارند

مطالعه در مورد کشورهایی که بالاترین نرخ استفاده از دوچرخه دارند، همچنین تفاوت در استفاده از دوچرخه در میان بانوان و آقایان

در سال‌های اخیر تولید دوچرخه به بیش از 100 میلیون دستگاه در سال رسیده است. بر اساس برخی برآوردها، در حال حاضر بیش از دو میلیارد دوچرخه در سراسر جهان در حال استفاده هستند. پیش‌بینی شده تا سال 2050 این تعداد می‌تواند به پنج میلیارد هم برسد. این در حالیست که بیش از 50 درصد از کل جمعیت جهان می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند. در این میان هلند به عنوان کشوری با بیش‌ترین سرانه دوچرخه رکورددار است؛ در این میان چه تعداد دوچرخه بانوان و چه تعداد برای آقایان است؟

بالاترین میزان دوچرخه‌سوار در کدام کشورها است

در مورد بیشترین تعداد دوچرخه و دوچرخه‌سوار اطلاعات جالبی موجود است. دوچرخه در قرن نوزدهم معرفی شد و از آن زمان تاکنون برای مصارف متعددی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا مردم از دوچرخه‌سواری برای تناسب اندام و سلامتی استفاده می‌کنند. اما در چین یا سایر کشورها بیش‌تر برای امور حمل و نقل کاربرد دارد. از این رو در برخی کشورها دوچرخه محبوبیت خاصی دارد که در ادامه 10 کشور برتر با بیش‌ترین سرانه را بررسی می‌کنیم.

تعداد دوچرخه سواران در کشورهای مختلف

  1. هلند: به کشور دوچرخه‌سواران معروف است. دارای آماری در حدود 99.1٪ به ازای تعداد کل دوچرخه‌‌ها به جمعیت کل کشور می‌باشد. در هلند 27 درصد از کل جابجایی‌ها و 25 درصد از رفت و آمدها به محل کار با دوچرخه انجام می‌شود و میانگین مسافت دوچرخه‌سواری برای هر نفر در روز حدود 2.5 کیلومتر می‌باشد. علی‌رغم رکود اقتصادی، هلندی‌ها تقریباً 1 میلیارد یورو در سال برای دوچرخه‌های خود خرج می‌کنند که مبلغ قابل توجهی است. آمستردام به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر هلند، یکی از دوچرخه‌ پسندترین شهرهای بزرگ جهان بوده که حدود 400 کیلومتر مسیر دوچرخه دارد.
  2. دانمارک: آمار تعداد دوچرخه‌ها به کل جمعیت در دانمارک بیش از 80٪ است. 18 درصد از تمام ترددها با این وسیله انجام می‌شود و میانگین مسافت روزانه طی شده برای هر نفر با دوچرخه 1.6 کیلومتر است. در دانمارک دوچرخه‌سواری عموماً راهی سالم‌، ارزان‌، دوستدار محیط‌‌ زیست و اغلب حتی سریع‌تر نسبت به خودرو یا وسایل حمل ‌و نقل عمومی برای سفر در شهرها تلقی می‌شود. در کپنهاگ پایتخت دانمارک 37 درصد از همه شهروندان به طور روزانه دوچرخه‌سواری می‌کنند و شهرداری حتی مدل‌هایی کرایه‌ای رایگانی به بازدیدکنندگان شهر ارائه می‌دهد.بالاترین میزان دوچرخه سوار
  3. آلمان: آمار کل دوچرخه در آلمان در حدود 75.8٪ است و بیش از 9 درصد از تمام سفرها با این وسیله انجام می‌شود. دوچرخه‌ در فرهنگ آلمان ریشه دوانده و میانگین مسافت دوچرخه‌سواری به ازای هر نفر 0.9 کیلومتر در روز می‌باشد. به ندرت می‌توان یک آلمانی بالغ را پیدا کرد که دوچرخه‌سواری نکرده باشد و این واقعیت باعث می‌شود که رانندگان و عابران پیاده بیش‌تر آنها را درک کرده و با ایشان هماهنگی داشته باشند.
  4. سوئد: آمار در سوئد حدود 63.7٪ نسبت به جمعیت کل می‌باشد. در سوئد 9 درصد تمام حمل و نقل‌ها با آن انجام می‌شود و میانگین مسافت دوچرخه‌سواری برای هر نفر در روز 0.7 کیلومتر است. دوچرخه در خانواده‌های سوئدی یک وسیله ضروری مانند تلویزیون و حتی ارزشمندتر از آن می‌باشد. گاها خانواده‌ها چندین مدل مختلف دوچرخه دارند.
  5. نروژ: نسبت تعداد دوچرخه به کل جمعیت این کشور 60.7٪ بوده و 4 درصد از تمام رفت و آمدها با این وسیله انجام می‌شود.
  6. فنلاند: 9 درصد تمام آمد و شدها با این وسیله محبوب صورت می‌گیرد. میانگین مسافت سواری به ازای هر ساکن فنلاند در روز 0.7 کیلومتر می‌باشد. در این کشور کودکان و بزرگسالان با هر موقعیت اجتماعی، گردشگران و زنان خانه‌دار، مستمری‌بگیران و دانش‌آموزان دوچرخه‌سواری می‌کنند. اگرچه فصل رکاب‌زدن در این کشور به طور سنتی از بهار یا تابستان شروع می‌شود. برخی از طرفداران دوچرخه، به سواری در هوای نامساعد آب و هوایی علاقه دارند.
  7. ژاپن: نسبت دوچرخه به جمعیت در ژاپن بیش از 57٪ بوده و 15 درصد از حمل و نقل به محل کار با دوچرخه انجام می‌شود. مطابق آمار در ژاپن سالانه بیش از 10 میلیون دستگاه دوچرخه فروخته می‌شود. می‌توان گفت به طور گسترده به عنوان جایگزینی برای خودروها استفاده می‌گردد. امروزه بیش‌تر ژاپنی‌ها به دلایل زیست‌محیطی و برای جلوگیری از ترافیک و شلوغی قطارها با این وسیله تردد می‌کنند.
  8. سوئیس: تعداد دوچرخه به نسبت جمعیت در سوئیس نسبتی بیش از 49٪ می‌باشد. 5 درصد از کل جابجایی‌ها و 10 درصد از حمل و نقل به محل کار در این کشور با این وسیله انجام می‌شود. سوئیس به کشور دوچرخه‌سوارها معروف می‌باشد. در این کشور به دوچرخه‌سواری بیش از یک فعالیت ساده اهمیت می‌دهند. سوئیسی‌ها حتی زمانی که کارمندان با دوچرخه به محل کار خود می‌روند، کمپین‌های «با دوچرخه تا محل کار» دارند.
  9. بلژیک: در این کشور نیز نسبت تقریبی دوچرخه به جمعیت 48٪ می‌باشد. 8 درصد از تمام ترددها با این وسیله انجام می‌گیرد. میانگین مسافت دوچرخه‌سواری برای هر نفر در روز 0.9 کیلومتر بوده و به عنوان یک ورزش ملی برای مردم این کشور شناخته شده است. بلژیکی‌ها در مورد دوچرخه خود بسیار حساس هستند؛ یک بلژیکی واقعی معمولاً دوچرخه‌های گران‌قیمت و با کیفیت خریداری و از کلاه ایمنی و جلیقه زرد روشن استفاده می‌کنند تا به خوبی در معرض دید ماشین‌ها قرار بگیرد.
  10. چین: این کشور بیش از 500 میلیون دوچرخه در خود جای داده و نسبتی در حدود 37٪ کل جمعیت آن می‌باشد. 60 درصد از دوچرخه‌سواران محلی شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر چین هر روز برای سرکار رفتن رکاب می‌زنند؛ این شهر میزبان حدود 10 میلیون دوچرخه می‌باشد.

بیش‌ترین تولید برای کدام برند است؟

در میان بزرگان صنعت دوچرخه‌ سازی باید گفت که جاینت سردمدار می‌باشد. این شرکت تایوانی نه تنها برای خود بلکه برای بسیاری از برندهای مطرح نیز دوچرخه تولید می‌کند. کمپانی جاینت به عنوان معتبرترین کمپانی تولید دوچرخه در جهان شناخته شده که سالانه دوچرخه‌های فوق‌العاده با‌کیفیتی تولید و در سراسر جهان عرضه می‌شود و طرفدان پر و پا قرص خودش را دارد. می‌توانید در فروشگاه آریا چرخ از برترین دوچرخه‌های جاینت دیدن فرمایید.


مقایسه آقایان و بانوان دوچرخه‌ سوار

در حالت کلی تقاضا برای خرید دوچرخه بانوان بسیار کمتر از این تقاضا برای آقایان است. تفاوت‌های جنسیتی در دوچرخه‌سواری به وضوح مشهود می‌گردد. طبق گزارشی از انجمن دوچرخه منطقه واشنگتن کم‌تر از 26 درصد دوچرخه‌سواران آن زنان هستند. همچنین تعدادی از مطالعات دقیق‌ بررسی شده در این مورد نشان می‌دهد که نسبت دوچرخه‌ سواران مرد حداقل 2 برابر و حتی بیش‌تر است. یک تحلیل جامع‌تر در ایالات متحده آمریکا نشان داد که مردان بیش‌تر از زنان به طور منظم دوچرخه‌ سواری نموده و این نسبت چیزی در حدود 60٪ در مقابل 40٪ است.

دوچرخه بانوان موضوعی مهم و تخصصی

به دلیل تفاوت فیزیکی میان بانوان و آقایان باید این موضوع در طراحی و ساخت دوچرخه نیز لحاظ شود. کمپانی‌های بزرگ در سطح دنیا مطالعات گسترده‌ای را در این زمنیه انجام می‌دهند. در نهایت این تحقیقات به طراحی، ساخت و عرضه دوچرخه‌های تخصصی برای بانوان منجر شد.

به همین دلیل شاهد آن هستیم که دوچرخه زنانه یا همان دوچرخه بانوان با برخی تفاوت‌های آشکار و کاملا مهندسی شده به بازار عرضه می‌شوند.

 

در هر صورت همانند همیشه انتخاب یک محصول ایده‌آل برای بانوان نیز موضوعی تخصصی است. شما می‌توانید برای انتخاب و خرید دوچرخه بانوان به لینک زیر مراجعه کنید:

مشاهده و خرید دوچرخه بانوان

جمع‌بندی

به شیوه بسیار جالبی میزان استفاده از دوچرخه با سطح توسعه یافتگی کشورها در ارتباط است. در حقیقت وجود زیر ساخت مناسب از جانب دولت، فرهنگ و ارزش‌های مورد احترام در جامعه پارامترهای مهم این مورد هستند. همانطور که مشاهده کردید تمام کشورهایی که بالاترین جمعیت دوچرخه‌سوار را دارند از کشورهای صنعتی هستند. امیدواریم که با آماده سازی موارد اشاره شده در کشور ما هم شاهد افزایش میزان دوچرخه‌سوار باشیم.

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا