وقتی که شما بیشتر از میزان قدرت بدنی به خودتان فشار می آوریم و رکاب می زنید، بدن شما تحت تاثیر استرس و فشار بیشتری قرار خواهد گرفت. هر چند شما ممکن است علائم آن را هم در نظر نگیرید. اما نکات مهمی هستند که باید آن ها را جدی بگیرید. در ادامه این مقاله از فروشگاه دوچرخه آریا چرخ همراه ما باشید.

آسیب دیدگی را جدی بگیرید

هنگامی که دچار آسیب دیدگی شدید توصیه اصلی این است که برای مدتی دوچرخه سواری را ترک کنید و به انجام دادن تمرینات موازی بپردازید. در صورتی که سایز دوچرخه شما دچار مشکل شده است بهتر است از یک نیرو متخصص این کار کمک بگیرید.

آسیب دیدگی پاها در دوچرخه سواری

التهاب تاندون ها

همانطور که میدانید بیشترین بخشی از بدن که در دوچرخه سواری فعال است، پاها هستند. التهاب تاندون ها یکی از رایج ترین آسیب هایی است که دوچرخه سواران را تهدید می کند. برای رفع این مصدومیت نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی است. اگر دچار این مشکل شدید برای کاهش دردتان از کمپرس یخ استفاده نمایید. 

انقباض دائمی عضلات ساق پا

انقباض دائمی عضلات ساق پا یکی دیگر از آسیب دیدگی های جدی در دوچرخه سواری است که اغلب به دلیل تنظیم نبودن زین دوچرخه و بالا بودن آن روی می دهد. برای حل این مشکل باید زین خود را در منطقه پایینتری تنظیم نمایید.

زمین خوردن با دوچرخه

زمین خوردن با دوچرخه یکی دیگر از آسیب دیدگی هایی است که سبب مصدومیت می شود. استخوان های ترقوه و ناوی (استخوان مچ دست در سمت انگشت شست دست) از مناطقی ضعیف هستند و با زمین خوردن به راحتی می شکنند. اگر هنگام دوچرخه سواری زمین خوردید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

زخم زین دوچرخه

اگر شما مدت زیادی مشغول دوچرخه سواری باشید ممکن است با این مشکل پوستی مواجه شوید. علت اصلی این اختلال اصطکاک استخوان های نشیمن گاه با صندلی می باشد. استفاده کردن از شورت های قدیمی و همچنین بالاتر بودن زین دوچرخه از جمله موارد شایع زخم زین است. برای حل این مشکل استفاده از کرم های مخصوص توصیه می شود.

 

مشاهده محصولات دوچرخه برقی آریا چرخ:

منبع: آریا چرخ