آموزشیدوچرخه بزرگسالراهنمای خرید دوچرخهراهنمای خرید لوازم دوچرخه

ترینر دوچرخه سواری چیست؟ آشنایی با ترینر دوچرخه – بخش اول

ترینر دوچرخه سواری برای استفاده از دوچرخه در داخل منزل شما نیاز به یک وسیله تخصصی به نام ترینر دوچرخه سواری دارید که ما در این مطلب شما را این وسیله محبوب آشنا می‌کنیم. در فروشگاه اینترنی آریا چرخ نمایندگی دوچرخه جاینت، شما می‌توانید انواع ترینر را بررسی نمایید.

ترینر دوچرخه یکی از لوازم جانبی محبوب دوچرخه سواری است که به دوچرخه سوار این امکان را می‌دهد بصورت ثابت به راندن دوچرخه اقدام کند. ترینرها عمدتا برای گرم کردن و آمادگی در زمان‌های دقیقا قبل از مسابقات و یا زمانی که دوچرخه سواری در فضای خارج از منزل امکان ندارد استفاده می‌شوند.

نحوه عملکرد ترینر دوچرخه

ترینر دوچرخه شامل یک بدنه و گیره جهت ثابت نگه داشتن دوچرخه، یک غلطک برای چرخ عقب، و یک مکانیسم مقاومت در برابر پدال زدن است. در یک ترینر بادی، غلطک‌ها با حرکت خود پره‌های فن را در برابر مقاومت هوا به حرکت در می‌آورند.

این ترینرها معمولا ارزان‌ترین و پُر صداترین نوع ترینرها هستند. ترینرهای مغناطیسی دارای یک مگنت و یک چرخ گردنده هستند که به‌صورت ترمز عمل می‌کنند، این‌ها نسبتا گران‌تر و سر و صدا کمتری دارند.

برخی از ترینرهای مغناطیسی دارای یک ریموت بر روی فرمان است که درجه مقاومت در برابر پدال زدن را می‌توان تنظیم کرد. ترینرهای سیال که از محفظه‌های پر از مایع برای ایجاد مقاومت استفاده می‌کنند، این‌ها گرانترین و بی صداترین نوع ترینر هستند.

ترینرها این امکان را بوجود می‌آورند که شما مهارت‌ها و قدرت دوچرخه سواری را در یک محیط بسیار کنترل شده افزایش بدهید، بدون اینکه شما دغدغه مشکلات دوچرخه سواری در فضای باز را داشته باشید. ترینرها نسبت به دوچرخه ثابت بسیار کارآمدتر هستند، آنها احساس سواری واقعی‌تر دارند و از آنجا که با دوچرخه خود در حال ثابت پدال زدن هستید بسیار راحت به آن آشنا شده و می‌توانید بر روی تکنیک‌های خود تمرکز کنید.

هندسه و موقعیت بدنی حاصل از دوچرخه ثابت با دوچرخه‌های مسابقه و عادی تفاوت بسیار زیادی دارند. و البته اگر کسی از دوچرخه مسابقه خود بر روی ترینر استفاده کند قطعا وضعیت بدنی و محیطی یکسانی خواهند داشت. برخی از ترینرها مجهز به سنسورهایی هستند که عملکرد دوچرخه سوار کنترل می‌کنند.

قدرت خروجی، دورپا، سرعت مجازی و ضربات قلب از جمله معیارهایی هستند که ترینرها می‌توانند به صورت الکترونیکی به شما نشان دهند. تحلیل این داده می‌تواند به تنظیم دقیق تمرینات ورزشکار کمک کند.

فروشگاه اینترنتی آریا چرخ

 

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا