آموزشی

نقش ورزش در سلامتی و تندرستی انسان چیست؟

ورزش کردن چقدر برای سلامتی و تندرستی انسان مهم است؟

بی‌تحرکی یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌ها و حتی مرگ زودرس در انسان‌ها است. به علت سبک زندگی مدرن اکثر انسان‌ها بسیار کم تحرک شده‌اند و این موضوع اصلا خوب نیست. به همین دلیل اختصاص زمانی در روز به ورزش هر چند اندک می‌تواند عوارض ناشی از کم تحرکی را تا حد زیادی کاهش دهد.

ورزش کردن برای همه افراد در هر سنی و با هر سطح آمادگی بدنی مفید است. اگر ورزش را به تازگی شروع می‌کنید، بهتر است به تدریج شدت و مدت زمان ورزش خود را افزایش دهید.


بهترین ورزش برای همه افراد

ورزشی برای همه افراد

هر انسانی می‌تواند با توجه به شرایط فیزیکی خود یک ورزش را انتخاب کرده و به طور حرفه‌ای آن را دنبال کند. با این حال پیاده روی و دوچرخه سواری جز ورزش‌های کم خطر، آسان و لذت بخش هستند که تمامی افراد می‌توانند زمانی در روز را به پیاده روی و دوچرخه سواری اختصاص دهند.

در هنگام پیاده روی یا دوچرخه سواری باید به خارج از محیط‌های پوشیده بروید. آفتاب و هوای تازه نیز به همراه ورزش می‌توانند بدنی سلامت و روانی سالم به شما هدیه دهند.

اگر قصد لاغری دارید پیاده روی تند و دوچرخه سواری جز ورزش‌های هوازی بوده و می‌توانید حسابی چربی بسوزانید. شاید باورتان نشود در یک ساعت دوچرخه سواری با توجه به متابولیسم بدن می‌توان 400 تا 800 کالری سوزاند.

درمان بیماری‌ها به وسیله ورزش

ورزش به پیشگیری از بیماری‌ها یا بهبود برخی بیماری‌ها کمک می‌کند. در ادامه مثال‌هایی خواهیم زد.

ورزش و فشار خون

به کمک ورزش می‌توان فشار خون بالا را کاهش داد. ورزش به همراه یک تغذیه سالم و استراحت کافی می‌تواند فشار خون ماکزیمم را از 17 به 14 برساند. به همین دلیل است که ورزشکاران هیچگاه دچار فشار خون بالا نمی‌شوند.

بیماری‌های روانی

ورزش نه تنها در بهبود بیماری‌های جسمی بلکه در بهبود حال بیماران روحی روانی نیز می‌توانید مفید واقع شود. افسردگی، استرس و اضطراب و … با ورزش کردن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. کاهش بیماری‌ها و تنش‌های روحی نیز خود باعث پیشگیری در بیماری‌های جسمی می‌شود. بخصوص که امروزه به علت شرایط زندگی دغدغه‌ها و تنش‌های افراد بالا است.

بیماری‌های قلبی

در بیماران قلبی ورزش‌های سبک دردها را تسکین داده و حتی باعث از بین رفتن لخته‌های خون در رگ‌ها می‌شود. از بین رفتن لخته‌ها نیز باعث کاهش احتمال سکته خواهد شد. به علاوه ورزش کردن باعث می‌شود چربی‌ها در دیواره رگ‌ها رسوب نکرده و قلب کار خود را به بهترین نحو انجام دهد.

ورزش و سرطان

در بیماران سرطانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن ورزش‌های سبک به صورت روزانه توصیه می‌شود. تقویت سیستم ایمنی نیز باعث می‌شود نتایج عمل‌ها و شیمی درمانی موفق‌تر باشد. در بیماران سرطانی ورزش به قدری مهم است که پزشکان حتی دو روز بعد از عمل حرکاتی سبک را برای بیماران تجویز می‌کنند تا در تخت خود آنها را انجام دهند.

منبع: فروشگاه آریاچرخ

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا