آموزشیدوچرخه بزرگسالراهنمای خرید دوچرخه

نکات مهم برای خرید دوچرخه‌ توریستی چیست؟

مهم‌ترین نکات برای انتخاب یک دوچرخه توریستی مناسب چیست؟

در طول تاریخ توریست‌های بسیاری بوده‌اند که سراسر دنیا را با دوچرخه پیموده و از کشوری به کشور دیگر سفر نموده‌اند. توماس استیونز نخستین کسی بود که در سال ۱۸۸۰ دور دنیا را با یک دوچرخه قدیمی مدل آن زمان به نام penny farthing پیمود. (چرخ جلو این مدل دوچرخه‌ها بزرگ بود.)
در هنگام انتخاب یک دوچرخه توریستی، مهم است که نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید سفرهای طولانی و سنگین را با دوچرخه خود انجام دهید، باید به دنبال یک دوچرخه کیفیت عالی و با امکانات مناسب باشید.

توجه داشته باشید که خریدن یک دوچرخه گران‌تر دلیلی بر رضایت شما در طول مسافرت نخواهد بود و نگرش شما در این بخش بسیار اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که برای سفر راحت باشد و برخی تجهیزات جانبی مثل ترک عقب، قمقمه آب و غیره همراه آن باشد. دقت کنید که راحت بودن شما هنگام سواری کردن در مسافرت‌ها بیشتر از سرعت دوچرخه اهمیت دارد.

فاکتورهای مهم برای خرید دوچرخه توریستی چیست؟

دوچرخه توریستی جاینت

  1. در صورتی که قصد سفر به سمت مناطق کوهستانی را دارید دوچرخه‌های کوهستان بهترین انتخاب شما خواهند بود. در صورتی که مسیر مورد نظر شما آسفالت و صاف باشد دوچرخه‌های جاده با تایرهای نازکتر برای شما مناسب‌تر هستند.
  2. استفاده از سیستم‌های حمل و نقل مانند قطار یا اتوبوس ممکن است قسمتی از سفر شما باشند، پس بهترست دوچرخه‌ای را خرید کنید که قابلیت حمل آنها امکان پذیر باشد و به اندازه غیر معمول بزرگ نباشد.
  3. مهم‌ترین نکته این است که قبل از اینکه دوچرخه مورد نظرتان را بخرید، حتما یکبار سوار آن شوید و بررسی کنید که آیا واقعا به شما حس راحتی را می‌دهد یا خیر!
  4. برای خرید دوچرخه توریستی مورد نظرتان حتما باید از یک مشاور فروش حرفه‌ای راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

به نظر شما چه نکات دیگری برای خرید دوچرخه‌های توریستی مهم هستند؟

منبع: فروشگاه آریا چرخ

دوچرخه‌های شهری آریا چرخ

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا